This is flash
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

VIRTUALNA KURSOWNIA RYSUNKU - weźrze się sprawdź...
Idź do strony 1, 2, 3 ... 102, 103, 104  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum W-A.pl Strona Główna -> Dyskusje o architekturze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomeG



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 688
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 2:09 pm    Temat postu: VIRTUALNA KURSOWNIA RYSUNKU - weźrze się sprawdź... Odpowiedz z cytatem

Witam,

Temat ten został stworzony z myślą o osobach mających problemy dotyczące własnych umiejętności rysowania... Wiadomym faktem jest to ze nie każdego stać na kurs przygotowujący na studia Atrchitektoniczne, więc wpadliśmy na pomysł żeby przytoczyć Wam kilka podstaw niezbędnych do stworzenia poprawnego rysunku. Takiego rysunku, który pozwalałby Wam mieć jakiekolwiek szanse w dostaniu się na Wydział Architektury... Very Happy

Kurs będzie działał następująco:

Wy będziecie musieli pokazać rysunek, o którym chcecie się dowiedzieć jaki jest w stosunku do średniej pracy która jest w stanie dostać się na WA. MY (studenciny) będziemy Was chwalić/krytykować/oceniać/naprowadzac na własciwy trop... No właśnie... mam nadzieję ze nie będziecie się zrażać krytyką(konstruktywną oczywiście...), gdyż to własnie ona zazwyczaj jest najważniejsza i dzięki niej zmienicie najwięcej w Waszych umiejętnościach...

Poza tą najważniejsza funkcją, będziemy wklejać ilustrację pokazujące podstawy w rysunku, jak co wykonać, gdzie co ustawić itp...

ZATEM - jeśli jesteście gotowi do pokazania Waszych dzieł, to ichniejsze skany lub zdjęcia wysyłajcie pod mój adres: tomaszekgoorah@interia.pl albo jak chcecie sami je zamiejszczajcie w sieci i śmiało wklejajcie tutaj... (jesli nie za bardzo orientujecie się w sprawach internetowych, to lepiej ślijcie do mnie: jesli będzie taka potrzeba, to oczyscze obraz, zmniejsze rozmiar pliku i w ogóle będzie cacy... nie ma problemu Very Happy )


Zatem zapraszamy do współpracy,
TomeG & Degas


PS

Oczywiście, jesli macie szanse na zapisanie się na prawdziwy "rzeczywisty" kurs, to nie rezygnujcie z niego na rzecz naszych korekt... Rzecz w tym żeby rysowac jak najwięcej i wciąż pod rygorystycznym nadzorem.

Nie mniej jednak, będziemy starać się Wam pomagać szczerze i czasami warto będzie nas posłuchac... Very Happy

PS 2

Proszę o nie zaśmiecanie tematu, przez bezużyteczne i głupkowate posty wypisywane przez cwaniaków... Razz Inaczej zawołam wujka Staszka i będzie nie miło... Twisted Evil

Dodatkowo polecam korepetycje przygotowawcze - KURSOWNIA :



Ostatnio zmieniony przez TomeG dnia Sob Lis 10, 2007 6:39 pm, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
TomeG



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 688
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 2:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to zaczynam temat konkretniej:

Często "nowi" pytają mnie jaki sprzęt trzeba mieć żebu w ogóle się do tego zabrać...
Otóż tak:

1 - Ołówek automatyczny, jest 100 razy wygodniejszy i bardziej praktyczny niż zwygły "strugacz" drewniany. Lepiej wybierzcie taki o grubości 0,7 lub 0,9 milimetra... Za taki który Wam się nie powinien rozwalić to zapłacicie ok 12 zł

2 - Wkłady do ołówka, najlepiej B lub 2B , cena 3,50 za 12 sztuk rysików

3 - Twarda gumka, użyteczna do dokładnego mazania...

4 - Gumka chlebowa - wygląda jak plastelina, ale nie można jej roztopić na kaloryferze...Very Happy Najlepsza do umiejętnego wymazywania większych obszarów rysunku... Sciera tyle ile chcecie... cena - ok 3 zł




CIENIOWANIE I "WĘZŁY"

Innym problemem jest sposób cieniowania... Musicie zapomnieć o technikach typu "mazianie paluchem" czy "dziubdzianie" Razz . Na egzaminach, najpowszechniejszą i najefektowniejszą techniką jest technika: nawarstwiania kresek równoległych... Poza tym jest ona naszybsza i najwygodniejsza... Trzeba się tylko nauczyć rysować je szybko i równolegle... Kreski mają być proste!!! Beż żadnego łuku...
Kreskujemy tak jak na rys. poniżej...
1 - pierwsza warstwa.. można stopniowo rysowac kreski coraz rzadziej.
2 - żeby wzmocnić bejerkę, zagęszczamy obszar, kolejną warstwą kresek, z tymże pod innym kątem... Fajnie wychodzi, kiedy są one pionowe, lub równoległe do zbiegu...
3 - Jeśli uznajecie że przydałoby sie jeszcze wzmocnić walor, to nakładamy 3 warstwe, pod jescze innym (ale nie prostopadłym!!!) kątem...



Tak samo więc wygląda sprawa szrafowania (szrafowanie = kreskowanie, cieniowanie Razz ) bryły.




No i na dziś ostatnia rzecz, o której pewnie często będziemy mówić. Otóż cieniowania nie robi się na rysunku od deski do deski. Zajmowało by ty zbyt wiele czasu, byłoby nudne, a na dodatek dupowate - czyli brzydkie Very Happy Dlatego też, jakiś geniusz wymyślił tzw. WĘZŁY Węzeł to miejsce gdzie znajdują się elementy z różnych planów - z tła i głównego planu... Są to miejsca najważniejsze dla rysunku. Aby rysunek prezentował się dobrze wystarczy znaleśc kilka takich miejsc i tylko je wykończyć w dokładniejszy sposób. Jednak nie jest to takie łatwe, i dopiero z czasem będzie Wam to wychodzić prawidłowo...

1 - szukamy ciekawego miejsca, na rysunku. Tam gdzie jest troche tła i elementy z bliższych planów. Na środku, znajduje się coś takiego: jest troche ścian w tle, jest łapsko i jest flaszka na stoliku. To włąśnie takie miejsce. (zaznaczyłem je kółkiem)

2 - no to nakładamy delikatniej ołówkiem warstwy na tło w obrębie tego kółka, zdecydowanie z niego wychodząc miejscami...
Na każdej z płaszczyny ściany, różnicuje kierunek szrafu. Te frontalne do widza tak: / a te prostopadłe tak: \ (jest to obojętne... oczywista).

Zasada przestrzenności jest taka że to co jest w tyle powinno być mniej kontrastowe niż to co sprzodu, czyli generalnie wszystko powinno być bardziej szare... natomiast to co z przodu co raz bardziej kontrastowe, aż do czarno-białości... Podobnie jest i z kreską: to co w tle delikatnie i gęsciej , a to co bliżej to stopniowo coraz mocniejsza kreska i rzadsza

3 - no to teraz zabieramy się za przedni plan. Tutaj ołówkiem zdecydowanie mocniej. Tak samo i kreska rzadsza. W rejonie pierwotnego kółka, wykańczamy postać i MIEJSCAMI dodajemy nieznaczne kontury... Przedewszystkim jednak używamy plamy do rozróżnienia elementów. Ta samo robimy przy flaszce i okolicach...

4 - Ostateczne poprawki - postanowiłem wzmocnić WALOR (intensywność barwy) w tle żeby wydobyć białość oświetlonej częsci łapska i dodałem kilka dupereli...

No, może rysunek jakiś wspanialy nie jest ale mniej więcej ilustruje to co trzeba.



Na razie to by było na tyle...

Czekamy na Wasze posty...!!!


Ostatnio zmieniony przez TomeG dnia Nie Sty 29, 2006 5:07 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Degas



Dołączył: 30 Kwi 2004
Posty: 287
Skąd: Cracow

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 7:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kilka następnych informacji... Very Happy na temat kompozycji w rysunku architektonicznym

Musicie wiedziec, że podstawą każdego rysunku jest kadrowanie i kompozycja, czyli odpowiednie rozmieszczenie widzianych obiektów na arkuszu Smile – to właśnie dzięki odpowiedniej kompozycji i kadrowaniu (uchwyceniu obiektu w przestrzeni, którą prezentujemy na arkuszu) możemy sprawic, że nasz rysunek będzie ciekawym

Widziany przez nas obiekt, np. bryłę możemy narysowac w różny sposób:
- na początku musimy przeanalizowac dokłądnie arkusz i zastanowic się nad rozmieszczeniem na nim poszczególnych elementów naszego rysunku (cała kompozycja musi być naprawdę głeboko przemyślana od poczatku)

Sytuację tą obrazuja rysunki poniżej Very Happy : (numer rysunku odpowiada numerowi zdania)




1.Głowne elementy naszej kompozycji nie powinny znajdowac się na symetralnych rysunku
2.Nie powinny również być umieszczane na środku arkusza.
3.Nie powinny być dziwacznie poprzecinane na rogach arkusza. (choc nie zawsze, czasem jest ten „myk” dośc przydatny ale należy to zrobic z wyczuciem – A jak to robic Question O tym kiedy indziej. )
4.Nie powinny również znajdowac się w górnej partii arkusza, my jako odbiorcy jestesmy przyzwyczajeni do sytuacjii w której większy ciężar jest zawsze na dole(to jakby zapewnia pewną równowagę co bezpośrednio odnosi się do praw rzadzących przyrodą)
5.Wreszcie kompozycja powinna wygladac jak na rys.5 (Temat jest w centrum, góra mniej „dociążona” niż dół, no i odległości krawędzi bocznych arkusza od kompozycji są po obu stronach różne ale nie przesadzone)


I jeszcze bardzo ważna sprawa: Cały arkusz powienien byc zakomponowany Exclamation ...innymi słowy płaszczyzna arkusza(tło, otoczenie, biała kartka) nie może miec przewagi nad tematem rysunku (rysunkiem) -Musimy pokazac, że zapanowaliśmy nad wszystkim i , że na naszym arkuszu nie ma nic przypadkowego Exclamation Exclamation Exclamation

No i na razie to by było na tyle...Naszego wykładu. Smile
_________________
5280626


Ostatnio zmieniony przez Degas dnia Sob Lis 12, 2005 8:14 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo Messenger MSN Messenger
vinc



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 6

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 8:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro nikt sie nie kwapi, zamieszcze pierwszy Smile
Z tematyka architektoniczna za wiele wspolnego nie maja, przynajmniej jeden, ale rysowalem je glownie, by sprawdzic jak bedzie mi szlo cieniowanie, wczesniej nie cieniowalem raczej nigdy. Sporzadzone zostaly jeszcze zanim napisane zostaly powyzsze posty, wiec nie wykorzystywalem powyzszych uwag odnosnie cieniowania kreskami rownoleglymi.

1.
Niestety jakosc dosyc kiepska, gdyz czas naswietlania za dlugi jak na mozliwosci mojej reki Smile Poza tym gorna czesc rysunku jasniejsza ze wzgledu na lampke stojaca blizej gornej krawedzi.


2.
Tutaj jakosc lepsza, gdyz sfocona wczesniej, przy swietle dziennym.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
uchoGogha



Dołączył: 12 Sty 2005
Posty: 921
Skąd: z daleka

PostWysłany: Sob Lis 12, 2005 1:26 am    Temat postu: loop Odpowiedz z cytatem

Pieknie, zapytam sie znajomego ktory studiuje "kreskowke" w Monachium,
czy tak samo widzi , czyta i odbiera "sztuke budowania". O olowkach,
jesli juz to jeden twardy H, przejsciowy HB i dwa miekie to standard, nie tylko Beemy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo Messenger MSN Messenger
TomeG



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 688
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Lis 12, 2005 9:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Siema Vinc!
Na temat szmaty już kiedyś Ci pisałem, więc nie będe się powtarzał.

Inna sprawa natomiast tyczy się Lorda Evil... Very Happy

Biorąc pod uwagę pierwotne podstawy prawidłowego rysunku, od razu eliminujemy:

Technikę - używasz grubego Kubusia, prawdopoodobnie 8B. Wurzuć go, bo będzie ci tylko prace niszczył. Taki grafit kryje bardzo wybiórczo i widac po nim zupełnie grube ziarna... Lipa po prostu...Very Happy

Cieniowanie - nie ma tego węzła o którym mówłem...niepotrzebnie pojechałeś z cieniowaniem "od brzegu do brzegu".
Z kolei widać że mniej więcej orientujesz sie, które płaszczyzny mają być jaśniejsze a które ciemniejsze.

Kompozycja - Niby układ symetryczny, tak jak Mariusz mówił, więc niefajny. Natomiast ratuje to tutaj, to gibnięcie na lewo. Generalnie w większosci czytso plastycznych rysunkach, coś takiego przechodzi, ale nie w rysunkach architektonicznych... Wink

Spróbuj zaprojektowac np taki prosty temat:
KAWIARNIA - obojętnie czy z zewnątrz czy wewnątrz. Do projektu jednak użyj tylko brył... Nie baw się w szczegóły ani kolory. rysuj tylko kanciastymi grubymi bryłami...

według mnie, zapowiadasz się dobrze.

Tyla ode mnie...
Powodzenia, i czekamy na kolejne rysunki! Razz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Degas



Dołączył: 30 Kwi 2004
Posty: 287
Skąd: Cracow

PostWysłany: Nie Lis 13, 2005 9:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Vinc!

No no widze ze mamy doczyniania z duszą iście artystyczną Very Happy - ta szmata na scianie, która zapatryje sie na sylwetke mnicha Smile czyżby jakis podtekst? Very Happy ... ciekawe to... Cool


A teraz przejdzmy do sedna:

Zamieszczone przez Ciebie rysunki nie sa rysami architektonicznymi, musisz zaczac rysowac bryłki(sześcian, prostopadłoscian, ostrosłup - narazie tyle starczy, szescian musisz umiec rysowac nawet z zamknietymi oczami Laughing -zarcik, ale nie ulega wątpliwosci ze umiejetnosc rysowania szescianu jest bardzo wazna, przez jakis czas uważano nawet ze jak ktos potrafi narysowac dobry szescian o to to juz jest dobry rysownik, nie wiele osób to potarfi perfekcyjnie - Ja i Tomek dajemy rade Laughing )

Tematy które narysowałes dało by sie spokojnie narysowac w sposób "architektoniczny" - i takie tematy bedziesz dostawał nieraz od nas Very Happy - chodzi tylko o to zeby forme brylowac! tzn robic ja bardziej kanciastą a nie zaokrąglaną....RYSUNEK ZBRYŁOWANY ZAWSZE WYGLADA DOBRZE, RYSUNEK "WIERNY, TAKI JAK W RZECZYWISTOSCI JESLI CHODZI O NP OBŁE KSZTAŁTY" WYGLADA DOBRZE TYLKO WTEDY KIEDY JEST NAPRAWDE PO MISTRZOWSKU WYKONANY!!

I tak jak mówił Tomek, musisz odrzucic wszelkie kubusie i zastosowac sie do porad na temat sprzętu. Ja osobiscie uzywam grafitu 5b ewent 4b i nic wyzej,


SZMATA:
Dobry temat na egzamin....chociarz na egzaminie juz od lat nie było tkaniny do narysoania to warto taka umiejętnosc posiadac.
Przede wszystkim powinna byc ona w fazie wstepnej narysowana
-linearnie bardzo delikatnie
-potem zaczynasz szrafowac pamietajac o zróżnicowaniu szrafu (tkanina - tło)
-czyzbym doszukał sie tam "rozmazywania paluchem" Very Happy ? Wszystko cieniujesz ołówkiem, nie pomagasz sobie zadnymi czesciami ciała RazzP Laughing pamietaj Exclamation aha i jeszcze sprawa kompozycji - ja bym szmate narysował troszke inaczej, raczej według regół które pisaliśmy w wczesniejszym poscie o kompozycji w rysunku architektonicznym

No i sprawa krawędzi....to nie linia ma wydobywac kształt ale plama, linie powstałe w fazie poczatkowej rysunku powinny byc w czasie rysowania ciagle "zjadane" (chodzi mi o linie krawedzi szmaty bo jesli chodzi o wygięcia tkaniny to mysle ze sobie z tym poradziłes - INNA SPRAWA ZE JEST ONA WYGIĘTA DOSC NIENATURALNIE Very Happy ) - rysując tkaniny staraj sie rysowac nie z wyobrazni tylko z modelu.

No i to by było narazie na tyle...Masz zadatki chłopie, widac ze lubisz rysowac i widac ze rysujac chcesz cos przekazac - to dobra cecha.

Cwicz! cwicz i cwicz!.... a My czekamy na kolejne arcydziełka Wink
_________________
5280626
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo Messenger MSN Messenger
czarodziej



Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 54

PostWysłany: Sro Lis 23, 2005 5:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam pytanie , czy mogli byscie wytłómaczyc zasade perspektywy dwuzbiegowej (jak powinno sie a jak nie powinno sie rysowac)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo Messenger MSN Messenger
TomeG



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 688
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lis 25, 2005 9:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Siema Czarodzieju...

Zgodnie z prośbą przyrządziłem takie małe kompendium, które ukazuje najczęstsze błędy w stosowaniu perspektywy 2-zbiegowej...

Nie wiem dlaczego, ale wiekszość ludzi nie może się oduczyć tzw. PRZERYSOWANIA...
Oznacza to mniej więcej tyle, ze obiekty widoczne w miejscu najbardziej wychylonym w górę bądź dół kartki zaczynają wyglądać nienaturalnie...
Po prostu widac je wtedy tak, jak żadne ludzkie oko nie byłoby tego w stanie obaczyć...Sytuacje tą obrazuje pierwszy rysunek, który skwitowałem komentarzem "NE !" Very Happy Zatem unikajcie tego, bo to od razu Was niszczy na egzaminie... Tak rysują raczej tylko ciućmoki, albo początkujący... Razz


Pewnie już wcześniej popatrzyliście na rysunki, ale ja wytłumacze sprawe tak czy inaczej:

Powodem tego przerysowania jest zły dobór odległości pomiędzy dwoma zbiegami w stosunku do kartki...I nie ważne jaką cholernie wielką kartkę macie, to tak czy inaczej punkty zbiegu muszą znajdować się POZA nią!
Popatrzcie na ten "diament" obok. Tak naprawde to tak właśnie wyglądałby sześćian gdybyśmy chcieli go wpisac do tak przerysowanej perspektywy...
Generalnie przerysowanie widoczne jest wtedy kiedy można znaleść kąt mniejszy niż prosty pomiędzy wiązkami poprowadzonymi z 2 zbiegów(oczywiśćie mowa tu o widoku rzeczywistego kąta prostego...)...

Druga sytuacja, jest już raczej prawdiłowa... Jeden punkt znalazł się zaraz za kartką ( ale nie jakies 7 mm... Very Happy ) a drugi, hed hed daleko, na zaś wio prrr i jeszcze troche... Jedno wynika z drugiego. Jeden blisko krawędzi kartki, to drugiego wypier...ać daleko. Proste? Very Happy

Trzecia sytuacja: Tutaj łatwo zauważyć (kto zauważył, to jest mistrzuniem...Very Happy) że, oba biegi są daleko od siebie i od krawędzi kartki.
Zatem w ten sposób tworzymy najbardzej realistyczny dla oka obraz. Gałka nie widzi nigdy nawet najmniejszych przerysowań (chyba że przez judasza), więc wydaje mi się że taka perspektywka zazwyczaj jest wystarczająca, i zawsze bezpieczna.
Popatrzcie na sześciany, teraz już powinny go rzeczywiście przypominac...

Tyle ode mnie, jak bedziesz miał jakieś problemy czarodzieju, to wal śmiało... I kombinuj jakieś swoje prace w skanach!!!! Very Happy

pozdro


Ostatnio zmieniony przez TomeG dnia Nie Sty 29, 2006 5:02 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
czarodziej



Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 54

PostWysłany: Pią Lis 25, 2005 11:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spoko dzieki bardzo za wytłumaczenie ale mam do tego jeszcze jedno pytanko , mianowicie skoro punkty zbiegu sa poza kartka to naturalnie trzba jakos do nich trafic . Wiec moje pyanie brzmi jak poprowadzic linie do punktów zbiegu nie majac ich na kartce. ( jak bede miał aparat to przesle jakies rysunki)Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo Messenger MSN Messenger
Alia



Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 29

PostWysłany: Sob Lis 26, 2005 9:01 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rysujesz na oko, a potem jak już kilka tych kresek narysujesz, to odkładasz pracę i się przyglądasz z daleka... wtedy widać jak jest. a pomysl kursowni jest bardzo swietny Smile pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
uchoGogha



Dołączył: 12 Sty 2005
Posty: 921
Skąd: z daleka

PostWysłany: Sob Lis 26, 2005 9:52 am    Temat postu: cd . Odpowiedz z cytatem

A może coś z pleneru i w-a





więcej

http://www.w-a.pl/2004/wystawa_wiktor_zin.htm
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo Messenger MSN Messenger
Degas



Dołączył: 30 Kwi 2004
Posty: 287
Skąd: Cracow

PostWysłany: Sob Lis 26, 2005 2:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Czarodzieju!

Nie!!!! nic nie robisz na oko....przynajmniej na poczatku...potem jak juz bedziesz dobrze wprawiony to bedziesz robił na oko i bedzie wygladało super dobrze chociarz i tak beda błedy rzedu centymetra Very Happy ...

Wszystko opiera sie na odpowiednim wymierzeniu proporcjii....wszystko musi byc proporcjonalne i to jest wazne Exclamation

Zasade przedstawiam na zamieszczonym nizej rysunku:
Na rysunku widac bryłe...kostka , która nie koniecznie jest sześcienna: Wink



1.Najpierw rysujesz horyzont....czarna linia oznaczona niebieska literka "h"
2.Potem rysujesz dwie czerwone linie które sa krawedziemi górnymi rysowanej przez ciebie bryły....odrazu ustalasz sobie zbiegi....wiadome ze z jednej strony ma bnyc dosc ostry a z drugiej lekki i wtedy mamy doczynienia z realnym punktem patzrenia na obiekt.
3.Linie zielone to krawedzie arkusza....za tymi liniami arkusz sie konczy i juz go nie ma...i teraz robisz tak:dzielisz odległosc od wierzchołka utworzonego przez dwie czerwone linie(proste) na pół i powstaje Ci punkt A. Nastepnie dzielisz krawedz arkusza (linia zielona) na pół...ale dzielisz odcinek od miejsca przeciecia z linia czerwona do miejsa przeciecia krawedzi arkusza z HORYZONTEM. I nastepnie punkty te łaczysz linią niebieską tak jak to ejst na rysunku. Te operacje mozesz powtarzac w nieskończonosc i zawsze bedziesz maił prawidłowe zbiegi.
4. TAK SAMO ROBISZ Z ZBIEGAMI POD HORYZONTEM: odmierzasz równe odległosci. TZN. odcinek AB odmierzasz pod horyzont tak ze powstaje sie odcinek BB...i odcinki AB i BB sa sobie równe i znowu powtarzasz operacje z powszednich podpunktów Smile


Mam nadzieje ze Ci pomogłem i w miare przyswajalny sposób wytlumaczyłem Very Happy

Jesli baedzies zmaił jeszcze jakeis problemy to pytaj śmiało bo my po to tutaj jestesmy Very Happy

Jakby co to wal śmiało na maila: marlot1@interia.pl

Pozdrawiam!
Mariusz,


P.S
Na poczatku nic nie rób na oko....musisz wiedziec skad to sie wzieło...potem sam bedziesz widzial ze juz ci nie potzrebne te odmierzania...aha....i te odmierzania nie powinny ci zajmowac wiecej jak 5 min....musisz to robic szybko....no i wystarczy tylko kilka lini zbiegowych....
_________________
5280626
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo Messenger MSN Messenger
czarodziej



Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 54

PostWysłany: Nie Lis 27, 2005 10:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spoko dzieki bardzo , juz wszystko kapuje Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo Messenger MSN Messenger
cIaPeK



Dołączył: 17 Paź 2004
Posty: 404
Skąd: klikasz???? --kRaKoW--

PostWysłany: Wto Lis 29, 2005 12:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam mozeci powiedziec cos o wodzie?? szrafowanie wody, odbicia itp.??? moze n narzucac jakis temat i kto bedzie chcial to bedzie rysowal i wysylal na forum. np co tydzien (w umowiony dzien) kolejny temat. mozna sie tak powymieniac informacjami... pozdrawiam
_________________
1704918
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum W-A.pl Strona Główna -> Dyskusje o architekturze Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3 ... 102, 103, 104  Następny
Strona 1 z 104

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group